نکات سرچ حرفه ای :: سیب آبی

webcodes

سیب آبی

سیب آبی ، تیمی قدرتمند برای معرفی و آموزش کامپیوتر و نرم افزار

سلام خدمت شما بازدید کنندگان و طرفداران سیب آبی 

در این آموزش که اسمش خیلی به نظرتون جالب نباشه کلی چیز کاربردی وجود داره 

پس بزن ادامه مطلب که ببینیم چیه !؟!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. خب مثلا من یک عبارت مثل سیب آبی سرچ میکنم و میخوام بیام داخل وبلاگ ولی گوگل برای من حدود ۴٬۱۱۰٬۰۰۰٬۰۰۰ نتیجه میاره !!!!

پس برای اینکه فقط به نتیجه دلخواه خودم برسم یک سری علائم هم به عبارتی که سرچ کردم اضافه میکنم

 

برای مثال من میخوام درباره حشره کاترپیلار ( Caterpellar ) تحقیق کنم ولی گوگل برای من نتایج مرتبط با شرکت کاترپیلار رو هم میاره پس برای اینکه فقط نتایج دلخواه خودمو ببینم از علامت ( - ) ، درسته علامت منفی استفاده میکنم مثلا   Caterpillar -inc   این رو اگر سرچ بزنیم نتیجه دلخواه مون که اون حشره بود سریع تر پیدا میشه 

 

و حالا دقیقا برعکس علامت منفی علامت مثبت (+) رو داریم که باهاش میتونیم به عبارت خودمون چیز هایی اضافه کنیم برای مثال من سرچ بزنم سیب آبی که برم تو وبلاگ ولی گوگل چون با من لج هستش برام نتیجه دلخواه رو نمیاره پس من چیکار میکنم ؟ سرچ میزنم  بلاگ + سیب آبی

و دقیقا همون اول وبلاگ رو میاره

 

2. تا حالا شده یک آدرس سایت گم کرده باشین ولی میدونین داخل آدرسش کلمه book رو داشته 

خب حالا یک راه حل برای شما 

از دستور inurl استفاده کنین ، نمیدونین چه شکلی ؟ بیاین خط بعدی

book:inurl

اگه این عبارتو سرچ بزنین تمام سایت هایی که داخل آدرسشون ( URL ) کلمه book باشه رو گوگل براتون میاره

 

 

 

 

 

 

3. شده بخواین یک تیتر یا یک موضوع رو سرچ کنین ولی کلی نتایج غیر مرتبط و چرت براتون اومده 

ازین عبارت استفاده کنین و منو دعا کنین

 

allintitle

 

حالا بذارین بگم چه شکلی کار کنین ، مثلا میخواین نتایج مرتبطی با جام جهانی سال 2018

بدست بیارین ، سرچ میکنین  " allintitle:جام جهانی 2018 "  سایت هایی که براتون میاره به طور حتم داخل تیتر هاشون جام جهانی 2018 هست ( اینو حتما تست کنین )

 

این یکی که خط بعد نوشته خیلی کاربردیه

 

4. گاهی اوقات میخوام سایت هایی با یک پسوند خاص رو سرچ کنم مانند (gov) ، (edu) ، (org) و ...

یا شایدم سایت های ایرانی با پسوند (ir) حالا چیکار کنم ، از دستور site: استفاده میکنم ولی چه شکلی ؟

اینطوری   site:.ir

حتما نقطه قبل از پسوند رو بذارین

 

 

 

 

 

 

 

 

در نهایت اگر نتونستین به نتیجه دلخواهتون برسین موتور جستجو که ازش استفاده میکنین رو تغییر بدین ، موتور جستجو همون مرورگر نیست ها 

مرورگر همون کروم ، فایرفاکس ، اپرا و . . . هستن

ولی موتور جستجو گوگل ، یاهو ، بینگ و . . . هستن

 

تعویض موتور جستجو رو تو یک فیلم بهتون یاد میدم 💚👍✌

 

موفق باشید....

 

 

دوشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۷ ق.ظ | مرورگر کروم
نویسنده : Nima .N
تاکنون ۴ نظر برای این مطلب ثبت شده است .
apollo ‌ ‌‌ | سه شنبه ۲۱ مرداد ۹۹ | ۱۶:۱۶

خیلی خوب بود ایول:))

چاکر شما 

خوشحالم که خوشتون اومد


سجاد سعیدی سه شنبه ۲۱ مرداد ۹۹ | ۲۱:۴۱

خیییییییییییلی خوشحالم که به درخواستم عمل کردیم 
خیییییلی ممنون

خواهش میکنم رفیق گرامی

ما که گفتیم حتما 
سینا شریعت چهارشنبه ۲۲ مرداد ۹۹ | ۰۰:۰۱

خیلی ممنون

اتفاقا من شماره ۳ رو تا به حال چند بار به مشکل خورده بودم

خیلی متشکرم

خوشحالم که خوشتون اومد جناب شریعت

ممنون ازین که مطالب مارو دنبال میکنید
👑 H.J 👑 شنبه ۲۵ مرداد ۹۹ | ۱۶:۵۷

ممنون تشکر

🤠

 

نه خدایی از این یکی خوشم اومد

 

 با آرزو بهترین ها

 

 

شرکت تجاری برادران جوان (به جز ممد)

خوشحالم که خوشتون اومد جوان گرامی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
سیب آبی

تیم سیب آبی ، تیمی قدرتمند برای معرفی و آموزش کامپیوتر و نرم افزار

ما در شبکه های اجتماعی
تمامی حقوق برای سیب آبی محفوظ است . هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد. ((قالب از نقل بلاگ))

برای دیدن نقشه وبلاگ کلیک کنید